Yoga2go - Moving People Since 2006

    Yin Yoga

    Waar je bij de meeste yoga en sporten je spieren aan- en ontspant gaat het er bij Yin yoga om dat je zoveel mogelijk spieren loslaat. ‘Je richt je op het bindweefsel en de gewichten in het gebied waar je de rek voelt,’

    In Yin yoga worden posities langer vastgehouden, zo heb je meer tijd om je grenzen te verkennen en te verleggen. Je gebruikt je lijf niet om in een houding te komen, maar je gebruikt de houding om je lijf beter te voelen.

    Butterfly pose

     

     

     

     

     

     

     

    Vanuit een zittende houding buig je beiden benen en plaats je de voetenzolen tegen elkaar.
    De knieën vallen naar buiten en voor je ontstaat een ruit vorm. De afstand tussen enkels en heupen mag ruim zijn.
    Beweeg/buig je bovenlichaam naar voren en plaats je handen waar ze uitkomen.
    Als laatst laat je je hoofd helemaal afdalen richting omlaag.

    Voel hoever je kan buigen. Forceer niets. Respecteer je grens, sluit je ogen en keer naar binnen. Laat de zwaartekracht en ontspanning zijn werk doen.

    Blijf in de houding tussen 3 tot 21 minuten. Doe je het voor het eerst begin met 3 minuten en bouw de tijd langzaam uit.

    Indicatie: binnenkant bovenbeen, bindweefsel in de hamstring en adductoren, wervelkolom (lage rug, thorax en nek), bekken.

    Meridianen: Galblaas en blaas meridiaan en nier en levermeridiaan.

    Chakra: 1 en 2

    Dit een nog veel meer kan je komen ervaren in de Yin Yoga les van Annemiek. Elke dinsdag avond om 20:15.
    Meer info: annemiek@yoga2go.nl